Tips

Net als u is uw gebit uniek. Bij de Tandprothetische Kliniek Westdorpe krijg u eerlijk en oprecht advies over de voor u beste dentale keuze.

U kunt geheel vrijblijvend contact met ons opnemen om de mogelijkheden voor uw gebit te bespreken. Neem telefonisch contact op voor een afspraak.

Tips

Flossen

Op, rond en tussen de tanden en kiezen ontstaat tandplak.

Deze tandplak moet regelmatig weggehaald worden, anders kunnen de bacteriën die in de tandplak leven, tandvleesontsteking en gaatjes veroorzaken. De vlakken van de tanden en kiezen die tegen elkaar liggen, worden de approximale vlakken genoemd.

Met een tandenborstel is het moeilijk om deze approximale vlakken goed schoon te maken. Gelukkig bestaan hiervoor verschillende hulpmiddelen, zoals floss, tandenstokers en ragertjes.

Als de ruimten tussen de tanden en kiezen zeer smal zijn, dan is flossdraad, ook wel tandzijde genoemd, hiervoor zeer geschikt.

Floss

Floss is te koop in verschillende soorten en dikten en met en zonder waslaagje. Vraag je tandarts of mondhygiënist welke floss het meest geschikt is.

Probeer elke dag de floss te gebruiken!

Interdentale borsteltjes

Interdentale ragers zijn ideaal als u wat meer ruimte tussen de tanden heeft. In dat geval is het ook de enige manier om tussen de tanden het optimaal te reinigen.

Ragers zijn te krijgen in verschillende maten van 2.5 mm tot 10 mm. Tegenwoordig zijn er conisch (vorm van een kerstboompje) gevormde ragers te verkrijgen waardoor u niet voor elke afzonderlijke ruimte tussen de tanden een aparte rager hoeft te gebruiken.

Zie voor meer informatie ook de website van Lactona: www.lactona.nl